IRC 2012 - RALLY ISLAS CANARIAS

28.02.2012 20:21

 Máme tu 2. podnik prestižního šampionátu IRC, který se odehrával také na ostrovech jako minulý závod, ale nyní se jelo na Kanárských ostrovech. Po celý víkend bylo krásně, jezdcům přálo slunečné a příjemně teplotní počasí. Pro závodníky bylo přichystáno 14RZ čítající 111,4 km rozpáleného asfaltu. Jelikož se jelo na asfaltu a za velmi příznivých podmínek čekalo by se, že výsledky budou vyrovnané a každá chybka bude stát hodně, ale opak byl pravdou. Hned na začátku 1. etapy se děly věci, kterým by sám člověk nevěřil. Ze startujících 378 závodníků se do cíle podívalo 125 závodníků. Velký úbytek jezdců byl spíše způsoben nedokonalostí tratí a špatnou pořadatelskou organizací než jezdeckých chyb. Nyní se pojďme podívat jak se dařilo jezdcům RM Motorsportu na ostrovech.

 

 

S2000

Jezdci: Michal Kopytko s Peugeot 207 S2000, Milan Štylárek s Škoda Fábia S2000 evo2, Marek Petráš s Peugeot 207 S2000, Jakub Kura s Ford Fiesta S2000

Na start se postavilo 153 jezdců a do cíle se dostavilo 42 jezdců.

 
1.etapa

Začátek kanárské rally zahájila třída S2000 z nichž se na start postavili 4 jezdci RM Motorsportu. Hned na 1.RZ se děli věci. Nepřipraveností pořadatelů do závodu mělo za následek mnoho chyb a bouraček a tudíž i mnoho jezdců odstupovalo nebo nabírali velké časové ztráty. Ti, kterým se podařilo tuto RZ přežít, bohužel nesli na svém autě šrámy, které se projevovali na dalších RZ a to vedlo k dalším bouračkám a odstoupení ze závodů. Nejlépe se na 1.RZ ukázal Michal Kopytko následován Markem, Milanem a Jakubem v patách. Na 2. RZ jeli Michal a Marek své tempo, za to Milan měl velkou krizi v lese, ale naštěstí dál pokračoval v závodě. Jakub bohužel měl velké problémy na 2.RZ. Nesl si následky z 1.RZ a tudíž tvořil velké chyby, které jej stáli mnoho a mnoho času. Na 3.RZ vlivem havárie musel odstoupit Marek Petráš. Milan a Jakub se nevyvarovali pár chybek, ale stále pokračovali v závodě. Nejhorší měli za sebou, ale další RZety nebylo radno podceňovat. V 5.RZ havaroval Jakub a ve třídě S2000 už pokračovali pouze dva jezdci. Milan stále tvořil chybky, které ho stáli času, ale bylo to vlivem málo naježděných kilometrů s autem a nedokonalosti vžití auta s řidičem. Na 6.RZ se Michal dostal na střechu a musel volat diváky, aby jej otočili zpět na kola. Tato situace jej stála času, ale v umístění ve třídě si držel krásné 35. místo. V poslední 7.RZ se oba jezdci dostali do cíle první etapy, ale nadšení moc nebyli. Milan měl málo natestováno a to se odráželo i ve výsledcích a Michal byl rád že na spolední RZ vůbec dojel do cíle, když měl poškozené těsnění.

 

Pořadí po 1.etapě:

Milan Štylárek: 90. místo celkově, 38. místo ve třídě

Michal Kopytko: 72. místo celkově, 32. místo ve třídě

 

2.etapa

Začátekem 2.etape skvěle začal Michal, který zajel ve skupině 13tý čas. Na 9.RZ se Michal zase vytáhnul a celkovým pořadím se dostal na bodované pozice. Milan dostal hodiny a to jej shodilo ze srázu do škarpy. Další RZety si kluci jeli své tempo a postupně se propracovávali pořadím k bodovaným pozicím. Na 12.RZ Michal udělal jezdeckou chybu, která se hned projevila na pořadí. Osudná 13.RZ našim jezdcům vůbec nepřála. Milan se vyboural a tudíž musel ze závodu odstoupit a Michalovi zase odcházelo těsnění, takže musel zvolnit, aby dojel do cíle. Na 14. RZ a poslední RZ celého závodu nevyšla Michalovi, kde naboural do sloupku a bodové naděje byly ukončeny.

 

Pořadí po závodě:

Michal Kopytko: Havárie na RZ 14

Milan Štylárek: Havárie na RZ 13

Marek Petráš: Havárie na RZ 3

Jakub Kura: Havárie na RZ 5

 

 

N4

Jezdci: Tomáš Orel se Subaru Impreza N14, Petr Kučera s Mitsubishi Lancer Evo 9,

Přihlášený Tibor Marko se bohužel ani na start nedostavil kvůli zdravotním problémům, které jej indisponovali závodit.

Na startu 96 jezdců, v cíli 31 jezdců

 

1.etapa

Už na 1.RZ se jezdcům tvořili problémy. Tomáš neznalostí tratě dělal chyby a Petr musel hodně zvolnit kvůli pořadatelským nedostatkům, na které i on doplatil. Na 2.RZ to vzal Petr do kačírku a musel volat diváky na pomoc, což je stálo hodně času, ale v závodě dál pokračoval. Na 3.RZ boural Tomáš a musel odstoupit zše závodu. Petr dále pokračoval, ale s ohromnou časovou ztrátou na bodované pozice ve skupině. V 6.RZ se Petrovi nedařilo a na výpomoc zpět na trať musel volat diváky. Na 6.RZ se Petr těžce vyboural, musel odstavit svůj stroj a také odtoupit ze závodu.

 

Pořadí po 1.etapě a celkově:

Tomáš Orel: Havárie na RZ 3

Pert Kučera: Havárie na RZ 6

 

 

S1600

Jezdci: Roman Gryga s Škoda Fábia Kit Car, Jiří Boček s Ford Fiesta S1600, Martin Schwarz s Volkswagen Polo S1600

Na startu 96 jezdců, v cíli 27 jezdců

 
1.etapa

Do 1.etapy skvěle vyrazil Martin, za to Roman měl menší traťové potíže a Jirka musel volat diváky. Ale byl teprve začátek závodu a vše bylo otevřené. 2.RZ byla pro naše jezdce dosti osudová kde Martin dostal smyk, ale nic vážného se dál nestalo. Jirka vyletěl z tratě ven a trvalo mu než se vrátil zpět na trať, takže i on si připsal časovou ztrátu a Roman bohužel neudržel své auto, naboural a už se mu nepodařilo nastartovat, takže byl nucen ze závodu odstoupit.Na 3.RZ jeli kluci dost opatrně, ale stále pokračovali dál v závodě a to se počítalo. Na 5.RZ dostal Martin smyk, dostal se mimo trať a ven mu museli pomáhat diváci. V 6.RZ dostal Martin 2x hodiny, nic vážnějšího se mu nestalo a dále pokračoval v závodě. Jirka si vedl skvěle a jel si své tempo. Na bodové umístění ve třídě to zatím nebylo, ale stále nás čekala 2.etapa.

 

Pořadí po 1.etapě

Jiří Boček: 127. místo celkově, 28. místo ve třídě

Martin Schwarz: 123. místo celkově, 27. místo ve třídě

 

2.etapa

V servise dali kluci auta do kupy a mohlo se vyjet na tratě 2.etapy. Hned na začátku 2. etapy se Jirkovi stala vemli nemilá věc a to že došlo k vylomení levého zadního kola. S takovým problémem se dá dál závodit, ale není to žádný med a každý km tratě je humus. Na 9.RZ se vlivem ulomeného kola dostal do velkých problémů Jirka a nárazem do stromu musel odstoupit za závodu. Martin na této RZ urval taky kolo, ale pokračoval dále v závodě. Další RZ jel Martin obstojně, ale s vylomeným kolem se nedalo jet naplno. Na 12. RZ se dostal Martin místo za bodované pozice, ale bojoval dál v závodě jako správný srdcař. Velká škoda se odehrála na poslední 14.RZ kde se Martin potácel s velkýma problémama, kde to začalo boudou, kterou si vylomil kola, pak to zaparkoval mezi diváky a nakonec náraz do pátníku a to byl absolutní konec v závodě.

 

Pořadí po závodě:

Jiří Boček: Havárie na RZ 9

Martin Schwarz: Havárie na RZ 14

 

Shrnutí:
Na Kanárských ostrovech si tým neodváží ani bodík. Je to velká škoda, ale seriál IRC má před námi ještě mnoho závodů, kde máme stále naději získat bodíky do poháru. Nejblíže k získaným bodům byl Martin Schwarz a Michal Kopytko, ale do cíle se nepodíval ani jeden jezdec z týmu. Také je i chyba pořadatelů. kteří 1.RZ nedostatečně připravili a docházelo k mnoha odstoupení nebo k velkým poškození aut. Další závod se jede v Irsku, kde bude hodně specifické počasí a také velká loterie s pneumatikama. Závod začíná 4.3 a končí 10.3. Všichni se tedy řádně připravíme na Irsko a pokusíme se zapomenout na Kanáry.

 

 

Tibor