TR 2010 - Jak dopadla těžká Carlsbad rally?

09.01.2011 15:43

 

 Od 2. do 8. Ledna se jel další podnik TR2010. Na start 161km dlouhé rally, rozdělené do 24 měřených úseků, se dostavilo 283 závodníků včetně našich 5 borců. Cíl 1.etapy bez SR spatřilo 183 jezdců. Do druhé etapy nastoupilo 252 jezdců a v cíli bylo klasfifikováno 247 z nich. Celkem bez SR dojelo 141 borců. Celá rally se jela na těžkých a zasněžených cestách, kde to všem pořádně klouzalo.

 

 Naši borci se s rally statečně poprali a nebýt několika větších problémů, mohli by jsme být celkem spokojeni. Teď už se podíváme, jak naši borci dopadli v jednotlivých skupinách:

 

S2000

 Ve skupině S200 jsme tentokrát měli dvojí zastoupení a to Tomáše Orla a Vláďu Štěpánka, který přesedlal z Celicy do Fabie S2000 evo2.

 

1.etapa

Vláďa začal od startu pěkně svižně, ale bohužel přehnal nájezd do jedné mírné zatáčky, kde na něj už čekaly zábrany z kulatiny. Náraz byl tak velký, že už nešlo dál pokračovat a Vláďa musel už na 1.rz odstoupit. Naštěstí to přežil ve zdraví a nastoupil do 2.etapy v rámci SR.

Tomáš začal opatrněji a při prvních průjezdech si držel své tempo a bez vážnějších problémů se po první sekci držel na 36. místě.

Do druhé sekce se Tomáš vrhnul po hlavě a zlepšil své časy. Na zasněženém asfaltu se zlepšil o 12s a  po 9rz mu tak patřilo 35. místo.

Na zasněžené šotolině se Tomáš chtěl také zlepšit a tak na to šlápl, což se mu bohužel nevyplatilo a ještě před 1.mezičasem těžce havaroval. Záběry z tohoto karambolu nejsou k dispozici, protože to odnesla i kamera v autě a v okolí zrovna nebyl žádný horlivec s kamerou.

 

Po 1. etapě tedy naši borci okupovali tato místa v průběžném pořadí:

Tomáš 38. místo, ztráta na týmový bodík 1m 04s

Vláďa  62. místo ztráta 41 minut

 

2.etapa

 Do druhé etapy naskočil Vláďa i přes velkou ztrátu. Ale chtěl předvést, že jezdit umí a od prvních kilometrů to potvrzoval, když dosahoval nejrychlejších časů ze všech našich borců. Dokonce dosáhl na dva 17 časy ve třídě. Po rz 17 se posunl až na 45. místo. Na rz 18 ale dobře rozjetého Vláďu zastavil strom a tím pro něj účinkování na Calrsbad rally skončilo.

 Tomáš měl ještě šanci na body a zvolil opatrnější jízdu na jistotu. Už na 14 rz se takto dostal na 35. místo, které týmu zajišťovalo bod a zezadu ho nikdo neohrožoval. Na rz 18, která se stala osudnou Vláďovi, tvrdě havaroval, ale naštěstí zústalo auto na kolech a Tomáš mohl pokračovat. Nakonec to dotáhl do servisu po rz 19, kde mechanikům nestačil běžný čas a tak přišla penalizace 4min20s. Tomáš sice mechaniky poháněl bičem, ale ti příliš nespěchali. Na poslední zledovatělou část si už udržel svoje tempo a zaslouženě spatřil cíl.

 

  Tomáš to nakonec dotáhl na 31. místo a získal 3 body pro tým. Škoda pomalé práce mechaniků, mohl být na 30.místě a získat bodík pro sebe.

  Vláďa nakonec skončil na 45. místě.

 

A8

1. etapa

 Ve skupině A8 se objevuje náš nejúspěšnější jezdec Ivo Žlebek. Ivo načal etapu časy do 30. místa. Na rz 5 mírně ztratil a poškodil svůj vůz,ale mohl pokračovat dále. Pak ale přišel velký problém. Ivo se na přejezdu snažil vylepšit nastavení své Celicy a těsně před startem na 6 rz mu odešla elektronika. Snažil se to spravit, ale bohužel se to nepovedlo a musel odstoupit.

 

Po první etapě tedy Ivo obsadil až 40. místo se ztrátou 24 minut na body

 

2.etapa

 Jako by toho nebylo málo, Ivo měl před startem druhé etapy menší kolizi na přejezdu a poškodil svůj vůz. Ale nevzdal to a bojoval. S poškozeným vozem musel zvládnou hned 4 rz a zajížděl časy kolem 30. místa. Nakonec to dotáhl do servisu, kde mechanici jeho vůz skoro opravili. Po ránu ještě byli mechanici jakž takž střízlivý, takže přetáhli servis jen o kousek a Ivo dostal jen 30s penalizaci. Na šololinové části držel Ivo časy okolo 30 a posunul se na 36. místo. V servise dali mechanici konečně auto do kupy a do závěrečné sekce se Ivo moc těšil. Zlepšil časy a dokonce dosáhl na poslední rz 14. času.

  Jak nám sdělil po rz 22:  "Fantastický zážitek - diváci řvali a my s nima. Parádní dlouhé slaidy.Užíváme si to."

 

 Ivo nakonec dojel na 33. místě a nebyl ani bodík pro tým, ale po penalizaci Jana Neumana za pozdní příjezd do časové kontroly se Ivo posunul na 32. místo a získal pro tým 1 bodík.

 

 

S1600

 V nejslabší skupině máme jako již tradičně dvojí zastoupení a to Jirku Bočka a Martina Schwarze. Jirka ještě letos nedokončil ani jednu etapu a tak to chtěl prolomit.

 

1.etapa

 Naši borci hned na 1 rz zajeli prakticky stejný čas. Na druhé rz udělal Jirka malou chybu a stálo ho to pár sekund. Na třetí rz měl lepší čas Jirka a přeskočil v pořadí Martina o 3s. Jak řekl Martin, měl více šetřit gumy. Na dalších třech rz měli naši borci vyrovnané časy. Nebýt 15s penalizace, mohl být Jirka po první sekci o 5s lepší než Martin. Takhle se seřadili na 37. a 38. místě s odstupem 10s. Druhou sekci začal rychleji Jirka, Martin se snažil pošetřit gumy. Na druhém mezičase to bylo o 7s pro Jirku, ale pak přišla chyba a po smyku sjel Jirka ze stráně. Pomohli mu až diváci, které zuřivým máváním přivolával. Na 9 rz se Martin o 8s zlepšil, hlavně díky pošetřeným gumám, kdežto Jirka udělal druhý kotrmelec a opět mu pomohli na trať až diváci. Na poslední šotolinový úsek se vrhli oba borci v podobném tempu, ale po prvním mezičase oba udělali chybu. Martin zastavil těsně před stromem a pak probrzdil odbočku. Jirka bohužel musel volat opět diváky, kteří jeho pomuchlaný závoďák nadšeně otočily na kola. Ale Jirku to neodradilo od vysokého tempa a na 11rz udělal další chybu a museli už po čtvrté pomáhat diváci. Poslední rz si oba borci pohlídali a dokončili první etapu. Pro Jirku úplně první cíl etapy. Martin mu hned za cílem blahopřál.

 

Po první etapě byli naši borci na:

  Martin 32. místo náskok na Jardu Zmeškala 22s

  Jirka 38. místo ztráta 3m06s

 

2.etapa

 Do druhé etapy nastoupili naši borci s tím, že je potřeba dojet až do cíle. První asfaltovou sekci obsahovaly 4rz. Martin začal svižněji a ujel Jirkovi o 20s, ale mohou za to i Jirkovo chyby na 15 a 16rz. Šotolinu začali opět skoro stejným časem, ale na 18rz, která byla pro náš tým krizová Jirka opět havaroval a volal už popáté diváky. 19rz zajeli opět ve stejném čase. Poslední sekci zledovatělého asfaltu začal Martin vysokým tempem, které následně přetvořil v parádní boudu po prvním mezičase. Auto zůstalo na boku a museli se volat diváci. Martina to stálo pád o 1 příčku pořadím. Do té doby držel Jardu Zmeškala o 18s za sebou. Jirka si čas pohlídal. Na 21 a 22 rz si Jirka jel svoje tempo. Martin se pral s řízením. Po 22rz ztrácel Martin na J.Zmeškala přesně 1 minutu.

 V posledních dvou rz se nakonec rozhodlo o umístění našich borců. Jirka začal rychleji a držel si pěkné tempo až do cíle, kde však nedobrzdil u stolku časoměřičů a nabral ho předkem svého Pola. Auto ještě zvládlo přejezd na poslední rz, ale tam definitivně kleklo. Jirkovo zklamání bylo veliké, mohl skonči 30. a získat první bodík, ale i tak to byl od něj nejlepší výkon, jaký jsme zatím viděli. Na 23rz měl menší problém i Martin a musel couvat, což jak se následně ukázalo ho stálo jedno místo v pořadí, protože J.Zmeškal neustál prudký sjezd a museli mu pomoci diváci. Po 23rz byl mezi nimi rozdíl pouhé 1,5s. Naštěstí pro J. Zmeškala následovala krátká poslední rz, kde udržel nervy na uzdě a porazil Martina o 0,5s. Celkově na něho tedy Martin ztratil 2s, ale nepočítal s tím, tak to tolik nevadilo.

 

  Martin skončil nakonec na 27. místě, shrábl 4body pro sebe a 5 bodů pro tým.

  Jirka nakonec na 31. místě získal pro tým první 2 body.

 

Celkově naši jezdci získali pro tým 11 bodů, což je o jeden bod více než na minulé Iridium rally.Všichni naši borci ukázali, že na to mají a když se vyvarují větších chyb, tak můžeme být výše než na 28. místě celkového pořadí v TR.

 

Komentáře jezdců po závodě:

24 - Jirka: Na Bissane jsem trefil lehce v cili stopku a ted se mi to ani nerozjelo :(

24 - Tomáš: drel jsem ho do posledni chvile,skoda sr z prvni etapy,pekne textury,diky za pekny zavod

24 - Ivo: Nebyt padu hry v prvni etape a startu do druhe etapy s poskozenym vozem, mohlo to vypadat jinak. Kazdopadne sme se od 20RZ fantasticky bavili (to uz bylo auto celkem spraveno). Lepe sme se letos nesvezli. Poradatelum diky za rally. Pripadame si jako vitezove :-)). RMM valiimee!!

24 - Martin: zavod jsem si na rz20 zkazil, celekm me to stalo minutu a pul, co se da delat , asi nebude ani jeden bodik. Diky za peknou rally. hodne zdaru vsem GO RM GO Jirko drzel ses pekne

 

Komentáře v průběhu závodu:

16 - Vláďa: jenom tesneni hlavy 2 procenta, ale uvudime...zatim spokojenost, casy kolem 20. mista ve skupine, tam jsem chtel byt, askoda ze prvni etapa dopadla tak jak dopadla

12 - Jirka: Tak konecne jednou v cili :).Sice blbe, ale prece :-)

12 - Martin: chytil jsem reklamu. Celkem po chybach ztrata max 15s.Hlavne na francii jsem hodne pomalej. Ale neva. Opet pekny textury. Uvidime se ve II etape. Zdar GO RM GO . kluci dojedte nekdo :))

10 - Tomáš: bohuzel jsem to na chirdonheat prehnal,skoda

05 - Ivo: mam problem , ublizil sem zadni naprave. je to tanec po prikopech.

 

 

Mato22