IRC 2011 - GEKO YPRES RALLY

01.07.2011 06:41

 V šestém podniku IRC se týmy přesunuly do Belgie na specifickou Ypres Rally. Pořadatelé připravili 14rz o celkové délce 102km rozdělené do dvou etap. Na startu se objevilo celkem 343 posádek. První etapa měla jen pět měřených testů, ale i tak ji nedokončilo 153 posádek. Polovina z nich skončila už na první rz, celých 84 posádek. Kombinace sliků a šotoliny se pro hodně jezdců ukázala jako nepřekonatelná, včetně tří našich. Do cíle Ypres Rally dojelo jen 77 posádek. Uprostřed druhé etapy potrápil posádky vydatný déšť, jinak se jelo za pěkného počasí.

 

S2000

Ve speciálech S2000 startovali Tomáš Orel s Fiestou S2000 mkIV, Vláďa Pressl s Fábií S200 evo2 a Honza Snaidauf a Jakub Kura oba s Peugeotem P207 S2000.

 

1.etapa

 První rz byla na slikách opravdu těžká. Nejrychleji začal Jakub, ale už ve druhém splitu havaroval a závod pro něj skončil. O něco pomaleji jel Honza, který ale musel volat na pomoc diváky. Stejně jel Vláďa P., který ale ve třetím splitu také havaroval a odstoupil. Nejlépe nakonec zajel Tomáš, i když jel s asfaltovým nastavením a hodně tím ztratil. Na 2rz už se začalo pořádně závodit. Tomáš zajel 52. a Honza 63.čas . Na další Tomáš ztratil pár sekund. Honza opět volal na pomoc diváky. Po první sekci byli Tomáš na 46. a Honza na 65. místě.

 Druhé průjezdy začal Tomáš zlepšením o 10s, Honza zhoršením také o 10s. V poslední  rz zajeli oba dobře a byli v cíli.

 

Tomáš byl průběžně na 39. místě, Honza na místě 56.

 

2.etapa

 Na dlouhé první rz zajel Tomáš 30.čas, Honza si stěžoval na špatně nastavené řízení a dojel 42. 7rz zajel pěkně Tomáš, Honza předčasně odstartoval a pak v lese přišel o dveře při nárazu do stromu. Na 8rz začalo pršet a Tomáš udělal dvoje hodiny a ještě vletěl do diváků. Honza dopadl ještě hůře, sice jel pěkně, ale ve třetím splitu odstoupil pro technickou závadu. Tomáš byl po první sekci na 25. místě.

 Druhé průjezdy byly opravdové peklo a velká pneumatiková loterie. Tomáš zvolil správně mokré gumy. I tak poškodil chladič, ale dojel do cíle. Na 10rz opět vletěl do lidí a ztratil hodně času. Nakonec dojel v pořádku až do servisu po 11rz. Před poslední sekcí mu patřilo 20. místo z 21 zbylých posádek.

 Poslední sekce začala opět na šotolině a k tomu bylo ještě po dešti vlhko. Tomáš už zvolil správné nastavení a zajel 12. čas. Posunul se na 19. místo. Na další zajel 15. čas . Nakonec přidal ještě 18. čas a byl v cíli. Škoda první rz a dvou chyb ve druhé etapě. Tomáš mohl být 16. Takto dojel na posledním místě, ale i tak získal pár bodů, což se počítá.

 

Tomáš skončil na 19. místě a bral 2 body pro sebe a 6 bodů pro tým.

 

 

N4

Ve skupině produkčních vozů jeli Marek Petráš a Luboš Vávra s Lancerem evo9 a Tibor Marko a Vláďa Štěpánek s Imprezou N14 URT.

 

1.etapa

 První rz zajel nejlépe Marek a to skvělý 14. čas. Jen o sekundu pomalejší byl Tibor a dojel 17. Stejně rychle jel Vláďa Š., ale ve třetím splitu tempo neustál a havaroval. Luboš měl špatné nastavení a ztratil přes minutu. Na 2rz zajel Tibor opět parádní 12. čas. Marek trochu ztratil a stěžoval si, že je něco v nepořádku s jeho vozem. Luboš také nezajel špatně. Poslední rz zajel Tibor opět pěkně. Marek ztrácel poškozením kola z předchozí rz. Luboš se trochu trápil. Po první sekci byli Tibor na 14., Marek na 28. a Luboš na 60. místě.

 Ve druhé sekci pokračoval Tibor v dobrém tempu. Marek opět poškodil kolo. Luboš předčasně odstartoval. Na poslední rz neudělali Tibor ani Marek chybu a dojeli do cíle. Luboš havaroval do stromu a soutěž pro něj skončila.

 

Průběžně byl Tibor na skvělém 11. místě, Marek na 28.

 

2.etapa

 Druhá etapa nezačalo dobře pro Marka, když havaroval už v prvním splitu. Tibor zajel parádní, i přes poškození v závěru, 9.čas a poskočil na 7. místo. Poškození se projevilo hned na další rz, kde zajel až 23. čas a propadl se na 10. místo. To si udržel i po 8rz a v servise dali mechanici auto do kupy.

 Druhé průjezdy začal na vlhku 14 .časem a poskočil na 9. místo. Na další rz stejný výsledek a posun na 8. místo. Rozestupy byly minimální. Na 10rz ztratil Tibor přes 10s a opět se propadl na 10. místo.

 Poslední sekci začal skvělým 4. časem na šotolině a poskočil na 9. místo. Na 13rz přidal 5.čas a posunul se už na 7. místo. Nakonec dojel osmý a udržel si svojí pozici. Poslední sekce vyšla Tiborovi parádně, stejně jako celý turnaj.

 

Tibor dojel na suprovém 7. místě a bral své první body. A to celých 14 bodů pro sebe i tým. Je také prvním z našeho týmu, kdo získal bod za celkové umístění. Dojel na 20. místě absolutně.

 

 

S1600

Ve skupině S1600 startovali Jirka Boček s Fábií Kit Car, Milan Stylárek s Fiestou S1600 a Martin Schwarz v rámci R3 Clio Cupu s Cliem R3. Milan se konečně nechal přemluvit, aby přestoupil natrvalo ze skupiny A5 a udělal dobře.

 

1.etapa

 Nejrychleji začal právě Milan, ale pak nedobrzdil odbočku a ztratil skoro 10s. Nejlíp tak zajel Jirka a to 25. čas. Martin začal volněji.Na 2rz už byl nejlepší Milan. Martin o sekundu za ním. Jirka trefil mostek a ztratil 5s. Na 3rz začal nejrychleji Martin, ale po skoku skončil v příkopu a hodně poškodil auto. Milan poškodil tlumiče a zajel 36. čas. Martin s Jirkou o 6s za ním. Jirka ztratil pár sekund ve třetím splitu. Po první sekci byl Milan na 28. , Jirka na 36. a Martin na 37. místě o 11 setin za Jirkou.

 Druhá sekce nevyšla Jirkovi, když trefil barák a odstoupil. Milan zajel dobře 27. čas. Martin v servise nestačil opravit tlumiče a ještě udělal pár chyb. Nejdřív narazil bokem do baráku, pak dostal hodiny a zústal zaklíněn na mostě a ještě vjel do příkopu. Ztratil tak 20s. Na poslední rz zajel Milan v pohodě 25. čas. Martin musel s poškozeným autem couvat a ztratil dalších 10s. Aspoň se podařilo mechanikům do druhé etapy všechno opravit.

 

Průběžně byl Milan na 26. a Martin na 34. místě.

 

2.etapa

 Druhou etapu začali oba dobře. Milan zajel 17. a Martin 19. čas o pár setin pomaleji. Milan tím poskočil už na 19. místo. Martin na 26. Na 7rz udělal Milan pár chybek, ale poskočil už na 17. místo. Martin ve sjezdu za kolejema udělal hodiny a pak po skoku trefil čelně strom. Naštěstí stačil hodně zpomalit a tak ztratil jen 20s na Milana. 8rz se ani jednomu nepovedla. Milana otevřené dveře vyhodily na retardéru z trati a pak vletěl do diváků. Ztráta 2 minuty na prvního. Martin honil 2x pořadatele a dojel o 9s za Milanem. Milan spadl v pořadí na 19. místo, Martin zústal na 24. místě.

 Druhé průjezdy začali oba na vlhku dobře. Milan 10. čas, Martin 15. dvě sekundy za ním. Na další rz hodně pršelo. Milan jel na mokrých gumách a zajel 11. čas. Martin obul špatně, dal si intermedia a ztratil na Milana celou minutu. Do cíle této rz dorazilo už jen 21 jezdců a tak se oba posunuli v pořadí nahoru. Milan byl na 16. a Martin na 19. místě. Na 11rz ztratili oba jen pár sekund. Milanovi zhasl motor a Martina zbrzdil sud. Před poslední sekcí byl Milan stále na 16.místě. Martin poskočil na 18. místo.

 Poslední sekci načal Milan 12. časem a posunul se na 14. místo. Martin musel volat ve druhém splitu 2x diváky a ztratil přes 2 minuty. Udržel si i tak 18. místo . Na další rz byl Milan 11tý a s přehledem držel 14. místo. Martina v retardéru otočily otevřené dveře na střechu a volal diváky. Ve snaze dohnat trochu ztrátu lízl ve velké rychlosti pneumatiku a hodil boudu do lesa. Musel opět volat na pomoc diváky a ještě k tomu zničil převodovku a přišel o brzdy. S velkými potížemi dojel do cíle, ztratil přes 5 minut a spadl na poslední 19. místo. Na poslední rz se už Milan nemusel nikam hnát a dojel v klidu do cíle. Martinovi ještě jednou museli pomoci diváci, když nezvládl průjezd retardérem, a se ztrátou 3 minut šťastně dojel do cíle.

 

Milan dojel na pěkném 14. místě a bral hned 9 bodů. Jediná chyba byla, že neměl nominaci.

Martin skončil na posledním 19. místě a bral 2 body pro sebe a 6 pro tým.

 

 

 

Poprvé bodovalo více jezdců a tak jsme získali 26 bodů a poskočili na 23. místo s 56 body.

Kdyby měl Milan nominaci, mohli jsme mít o 9 bodů víc. Tak příště.

 

 

Komentáře po závodě:

14 - Tibor: Parada, dojel jsem do cile a to je hlavni. Jinak totalni spokojenost, bylo to fakt super a uzival jsem si to :-) Diky

14 - Tomáš.: sice jsme posledni ve tride ale vzhledem k umrtnosti jsme radi za body,diky za zavod.

14 - Martin: jeste jedna pomoc divaku v retarderu. Z kopce na zpatecku, ale dalo se to. Tak dik za turnaj, uz me tohle auto prestava bavit. GO RM GOGO Milane pekny

14 - Milan: Diky poradatelum, pekna rally. Skoda te ztraty mohlo to byt lepsi, ale jsem rad ze jsme dorazili do cile :D

 

Komentáře během závodu:

13 - Tomáš: ta se nam jela dobre

13 - martin: otevreny dvere me koply na strechu a pak jsem liznul pneu a bouda do lesa. Prevodovka a brzdy KO, tak to zkusim nejak doplacat.

12 - Tomáš: skoda ze na ptd mi nesedi nastaveni na ceske trate

12 - Martin: ve 2 splitu 2x pomoc divaku na sotoline

12 - Milan: prodano kvuli slickam

11 - Martin: trochu me zbrzdil sud

11 - Milan: ok, v jednom vracaku mi chcipl motor, auto opraveno

10 - Tomáš: zase jsme vleteli do lidi

9 - Tomáš: peklo mi moc nesedi,poskodili jsme chladic tak uvidime jestli to dotahnem

8 - Tomáš: DELALI JSME DVAKRAT HODINY A JEDNOU Z TOHO PRIBRALI DIVAKY NA NEVHODNEM MISTE

8 - Martin: za 1 splitem u autobusovy zastavky jsem dostal hodiny, ani sem neprejel pasku, ale byla tam cervena zona a pak jeste jeden poradatel, kterej nebyl pred rostim moc videt

8 - Milan: prvni velke chyby, mel jsem poskozeny zamek dveri a v retarderu me ty dvere pekne vyhodily ven + na soto jsem vletel do divaku, hodne neovladatelne, uvidime co dal

7 - Martin: ve sjezdu za kolejema hodiny a pak na skoku do lesa, ikdyz sem pribrzdil, tak celne strom. Kupodivu to jeste jede. Asi mam spatnej setup na ty skoky.

7 - Honza: ulity start a velka krizovka v lese, prisli jsme jen o dvere

7 - Milan: trochu vice taham, ale chybky jsou

6 - Tibor: Hned na zacatek technicka porucha. To se nepojede 2x dobre :-(

6 - Honza: spatne nastevene rizeni

---------------------

5 -Tibor: 1.etapa za mnou. Hoj v 2.etape

5 - Tomáš: az na tu prvni rz kdy jsem to prokaucoval s nastavenim vozu jsme celkem spokojeni na to ze jsem jel po dlouhe pauze

5 - Marek: OK, first leg was without big mistakes, but with technical problems. ( technické problémy )

5 - Martin: uz to moc nejelo a jeste jsem couval. Vsechno jsem opravil, tak se tesim na 2. etapu. Milane du po tobe :) GO RM GOGO

5 - Honza: ve vracaku jsem udelal kolo, jinak dobre

5 - Milan: az na tu uvodni sotolinu to bylo dobry, nejak nam ale odchazi tlumice, uz je zas menime. Tesim se na dalsi etapu, zkusim zatahnout :D

5 - Luboš: hotovo. sem mimo hru. nesedlo mi to hned od zacatku . zastavil me strom... ( havárie )

4 - Marek: I broke wheel again, but I do not know where :-(  ( opět poškozené kolo )

4 - Martin: 20s v trapu: bokem do baraku, pak jsem zustal nastorc na moste a jeste se hrabal z prikopu

4 - Luboš: co rz to pruser... :(

3 - Jirka: Neco neni opraveno..Snad to dojedu..

3 - Marek: I broke wheel on previous stage (poškodil kolo na předchozí rz)

3 - Martin: na skoku po 1.mezicase jsem hodil boudu do prikopu, nastesti na kola a vyjel jsem. Musel jsem opravit prevodovku -21pr a spojku 70pr. Jeden tlumic zustal na 27pr. Ale jedeme dal.

3 - Honza: zajimave kreace, zastarala technika a mezikus mezi volantem a sedackou :-)

3 - Milan: mensi rana, odnesl to jen tlumic a naboj, opraveno. GO GO RM Motorsport !!

3 - Luboš: to je jenom trapeni....

2 - Jirka: Trefil jsem most..Ztrata minimalni..Nechci tahat, chci dojet..

2 - Marek: something is wrong with car (něco je s autem)

2 - Martin: postuchoval jsem se s prvnim balikem a pak jeste 2 smyky

2 - Milan: snazim se posetrit auto

2 - Lubos: nende to

1 - Jirka: Zdar, na soto kolech se to jede lepe..Jedu po delsi dobe, tak uvidime, jak to dopadne :)

1 - Tomáš: na cz nastaveni se neda jet ptd

1 - Marek: good morning! very nice stage

1 - Martin: hi all . Zacal jsem v poklidu :)

1 - Honza: Zdravim, no ty kraavo na zacatek takovej ocistec, jeste ze se mi to sekalo a neslo jet moc rychle

1 - Vláďa Š.: shit ( havárie - nepřekládám :) )

1 - Milan: Nazdar, vlazny start, tu sotolinu jsem prodal, ale i tak jsem bohuzel nedobrzdil a vjel jsem do unikove zony, couvani a ztrata tak 10s

1 - Luboš: proste pruser

 

 

Mato22