IRC 2011 - Slavné Monte Carlo

31.01.2011 00:22

 Tak jsme se nakonec dočkali a 23. 1. 2011 odstartoval šampionát IRC 2011, který začal slavnou rally Monte Carlo. Tato rally letos slaví 100 výročí své existence. IRC 2011 je supertěžký šampionát, kde se nepoužívá systém superrally. Monte Carlo je obtížný podnik, kde se střídají různé povrchy od sněhu až po suchou trať a počasím si nikdo nemůže být jistý. Kromě toho se některé zkoušky jedou v noci, což je obvzlášť náročné.

 V IRC se jedou skupiny S2000, N4, S1600 a A5.

 Letošní Monte Carlo mělo sice jen 127km, rozdělených do 2 etap, ale podmínky byly opravdu náročné. První etapa čítala jen 6 rychlostních testů, ale z toho 3 na sněhu a 2 v noci. Celkem bylo připraveno 16 rz. Na start se postavilo rekordních 519 posádek a cíl vidělo jen 116 z nich.

Teď už se podíváme, jak si vedli naši borci, kterých se na startu objevilo hned 9.

 

S2000

Ve skupině S2000 se ukázali hned 4 naši borci a to Ivo Žlebek, Vláďa PresslTomáš Orel a Honza Snaidauf.

 

1.etapa

Před první rz pořádně zapršelo, podmínky na trati byly docela náročné a tak naši borci začali raději opatrně. Kromě Honzy, který udělal několik chyb, dojeli všichni v pořádku. Další sekce se odehrávala na zasněžených tratích a daly se čekat problémy. Honza se na 3rz zlepšil, ale za to Tomáš, který měl zdravotní problémy, ztratil spoustu času. Na 4rz opět Tomáš chyboval a tentokrát mu pomohli zpět na trať až diváci. Chybku udělal i Ivo a ztratil 10s. Vláďa a Honza si jeli svoje tempo. V posledním testu na sněhu se naši borci také nevyvarovali několika chyb, ale neztratili mnoho času. Po 2 sekci byl tedy Ivo na 66.místě, Vláďa na 91., Honza a Tomáš se seřadili na 123. a 124. místo. Poslední sekce se jela v noci. Počasí bylo přívětivé a bylo sucho. Každý se s tmou srovnal jak uměl, Ivo zajel pěkný 51. čas . Poslední rz byla dlouhá a náročná , všichni ji jeli opatrně. Nějaké chyby udělal Vláďa a trochu ztratil.

 

Po 1.etapě bylo tedy toto pořadí:

Ivo 51. místo , na bodík ztráta 1m 15s

Vláďa 77. místo, ztráta 3min

Tomáš 94. místo, ztráta 5min

Honza 96. místo ztráta necelých 7min

 

2.etapa

Druhá etapa měla 10rz na suchém, ale i mokrém asfaltu. Podmínky se měnily a bylo těžké vybrat správné gumy.

Vláďa z technických důvodů nenastoupil a tak naši borci pokračovali ve třech. Ivo a Tomáš nasadili do první sekce sliky a Honza jel přechodné gumy. Na rz 7 si Honza jel svoje tempo, Tomáš také a Ivo zajel pěkný 26 čas. Další dvě zkoušky byly pro Iva a Tomáše náročné, protože na nich zapršelo a sliky moc nedržely. Oba jeli opatrně, Honza zajel rychleji než Tomáš. Na 9rz už Tomáš na vlhkém asfaltu neudržel svou Fiestu a havaroval. Honza jel raději opatrně a Ivo zajel skvělý 30 čas. Na další rz bylo naopak sucho a Ivo zajel super 21.čas, Honza naopak hodně ztratil, ale dojel do cíle. Po první sekci druhé etapy byl tedy Ivo už na 30. místě a Honza na 62. Na druhé průjezdy nasadili naši borci mokré gumy, protože na poslední vložce  začalo hustě pršet. 11rz zajeli v pořádku. Na 12rz to na mokrých hodně klouzalo a Honza nezvládl řízení a havaroval ještě před prvním mezičasem. Ivo měl také velké problémy, ale zvládl to. Další rz si pohlídal a na 14rz zaútočil. Zde se mokré gumy plně osvědčily a Ivo zajel skvělý 17 čas a poskočil na 22. místo. Do cíle už zbývaly jen dvě zkoušky, na kterých hodně zapršelo a jely se potmě. Na 15rz se udržel Ivo na 22. místě a nakonec rozhodla až poslední rz, kde hodně lidí chybovalo, Ivo zajel 19čas a poskočil na konečné 18 místo. Skvělý výsledek.

 

Ivo tedy dokončil na 18. místě a získal 3 body pro sebe a 6 pro tým.

 

 

N4

V produkčních vozech nastoupili Vláďa Štěpánek, Jirka Boček a Luboš Vávra.

 

1.etapa

 Vláďa začal opravdu skvěla a zajel na 1rz 24 čas, Jirka udělal pár chyb a nejvíce ztratil Luboš. Mechanici mu nějakým záhadným omylem nasadili špatné gumy a byla z toho bouda, 144. místo a velká ztráta. Naštěstí se další sekce jela na sněhu, takže mohli mechynici svůj omyl napravit. Na 2rz už to bylo lepší a Luboš si polepšil. Jirka si jel svoje. Vláďa udělal pár chybek a něco ztratil. Na další rz se Vláďa i Luboš o hodně zlepšili, ikdyž si Vláďa stěžoval na poškozené zavěšení svého Lanceru, zajeli 58. a 69. čas. Bohužel tato rz byla poslední pro Jirku Z technických důvodů svého Subaru musel po 2 mezičase odstoupit a soutěž pro něj předčasně skončila. V poslední sněhové rz si naši jezdci udrželi svoje tempo, jen Luboš dostal penalizaci za předčasný start 10s. Po 2 sekci tedy patřilo Vláďovi 53. a Lubošovi 100. místo. Poslední dvě zkoušky se jeli v noci za sucha.

Vláďa už kousek po startu havaroval a poškodil svůj vůz. Nakonec dojel až k cíli rz, ale tam trefil těsně před cílem civilní vůz a závod pro něj skončil. Luboš už podruhé předčasně odstartoval.  Poslední rz v této etapě už jel tedy jen Luboš a v poklidu dojel do cíle 1 etapy.

 

Po 1.etapě byl tedy Luboš na 70. místě, ztráta 4 minuty.

 

2.etapa

Do první sekce 2 etapy nasadil Vláďa přechodné gumy. Držel si svoje tempo a postupně se probíjel dopředu. Na 10rz zajel pěkný 31. čas a patřilo mu 43. místo. Luboš jel svoje tempo. Na 13rz chytil penalizaci 15s, jinak mohl zajet i 26čas. Na 14rz opravdu hustě zapršelo a na přechodných gumách to bylo krizové. Luboš se hodně snažil udržet auto na cestě, ale asi kilometr před cílem se mu to nepodařilo a na trať mu pomohli až diváci.

Luboš se i tak posunul už na 29. místo. Na 15rz mu mechanici nasadili správně mokré gumy a Luboš se posunul už na 28. místo. Následovala poslední rz. Luboš trefil ve vysoké rychlosti kámen a poškodil podvozek svého Lanceru natolik, že na výjezdu z obce neudržel auto na cestě a trefil další kámen. Po nárazu bylo auto poškozeno natolik, že musel Luboš 2,5km před cílem odstoupit. Velká smůla.

 

Ve skupině tedy nikdo z našich borců nedojel do cíle.

 

 

S1600

Přímo ve skupině nemáme zastoupení, ale dva naši borci nastoupili v rámci Clio R3 Cupu a to Jakub Kura Martin Schwarz.

 

1.etapa

První etapa nezačalo pro Martina úplně ideálně, když na šotolinovém úseku udělal kotoul a ztratil asi 10s. Kuba si jel svoje tempo. Další sekce na sněhu začala docela dobře. Martin udělal hodiny a trochu ztratil. Kuba jel v pohodě. Další rz si Kuba držel pořád své tempo, zato Martin hned po startu 3rz hodil kotoul, naštěstí na kola, ale auto bylo velmi poškozeno a nebylo snadné dojet do cíle rz. Na poslední sněhové rz se nakonec Martin doploužil do cíle a v servise něco opravil. Zato Kubovi odešla na rz převodovka a ztratil skoro 4 minuty. Po této sekci patřilo Martinovi 82. a Kubovi 106. místo  Kuba vyrazil. do poslední noční sekce s hodně poškozeným vozem, ale držel se. Martin naopak udělal dvoje hodiny a vždy pak jel na špatnou stranu. Za cílem ještě trefil civilní vůz a přišel o oboje dveře. Navigátor nebyl zrovna nadšený, když ho na poslední rz neposlouchal rozpis a létal sem a tam po autě. Nakonec to ale Martin zvládl a dojel do cíle první etapy. Kuby takové štěstí neměl a zhruba v polovině posledního testu havaroval do stromu, tím pro něj letošní Monte skončilo.

 

Po 1.etapě byl tedy Martin na 66. místě se ztrátou skoro 4 minuty ve skupině S1600. Ve Clio R3 cupu byl na 17. místě.

 

2.etapa

Druhá etapa začalo pro Martina celkem dobře. Do první sekce nasadil přechodné gumy a vyjel na trať. Na suché 7rz zajel 51. a na dalších dvou vlhkých tratích 44. a 39. čas. Posunul se na 44. místo. Pak ale přišla 10rz, která se jela na suchu a po druhém mezičase přehnal po rovince nájezd do zatáčky a havaroval tvrdě do stromu. Naštěstí je v pořádku.

 

V této skupině tedy také nikdo nedojel do cíle.

 

 

 

Ivo nám všem ukázal, že body i v této přetěžké konkurenci lze získat a od sponzorů našeho týmu získal Cestu kolem světa, co svět neviděl. :)

Máme 6 bodů a dělíme se o 28. místo.

 

 

Komentáře jezdců po závodě:

16 - Luboš V.: chybelo mi 2.4km do cile :(

16 - Ivo: krasna ale tezka rally. casy byly ok. spicka je nekde jinde, ale nas tesi, ze sme v cili. Tak RM GOOO!!!

 

Komentáře v průběhu závodu:

14 - Luboš V.: kilometr pred cilem me museli tahat divaci

14 - Ivo: tohle nam sedlo. to bylo prave monte - tezke, ale krasne.

12 - Honza: tak tady bych to necekal ani ve snu, diky Martas za peknou a narocnou soutez

10 - Martin: takova skoda , po 1 rovince strom. Hedne stesti ostatnim. Zdar

9 - Tomáš O.: a konec

6 - Tomáš O.:zacatek hodne opatrny,uvidime ve druhe sekci

6 - Martin: tuhle jsem prodal, nemame ani jedny dvere, tak se musime vic obliknout, jinak vse opraveno. hodne zdaru vsem GO RMM GO

6 - Honza: ..... prevodovka OK, na 2 etapu musime prenastavit, po dlouhe dobe dojeta etapa

6 - Luboš V.: shrnul bych to asi tak... (I)

6 - Ivo: V teto konkurenci nema cenu tlacit, jedeme defenzivne. Spicka jede kudlu, uvidime co se stane ve druhe etape. Auto celkem slape, skoda tech dvou zaveji-nechali sme tam tak 20s. Tesime se na druhou etapu.

5 - Kuba: nas uz nespasi zadny servis, jedine tak nove auto:D

5 - Vláďa Š.:hmmm tak jsem trefil auto v cili a je po zavode

3 - Martin: hned po startu bouda, vylomeny kola, rizeni zniceny

3 - Vláďa Š.: katastrofa, poskozene zaveseni, prumerna ztrata 3 s na km kdy je to bez chyb, asi spatne diferaky

3 - Ivo: mimo trat, couvacka

2 - Tomáš O.: jiza nic moc,textury nadhera,klobouk dolu

2 - Vláďa P.: moc krasny textury

2 - Vláďa Š.: nechapu, kde jsem nechal tolik, dvakrat zavej plus startovani, ale i tak 3s na km je moc

1 - Jirka: 3x venku

1 - Tomáš O.: zdar vsichni,zacatek opatrny

1 - Martin: hi kotoul na soto

1 - Honza: Zdravim vsechny, vyletni tempo, spousta chyb, ale jsme tu.

1 - Vláďa Š.: zatim opatrne bez chyb

1 - Ivo: hoj, zacatek opatrny.

 

 

Mato22