IRC - TOUR DE CORSE

16.04.2010 12:33

 

 

 

S2000

Jezdci: Kura Jakub s Ford Fiesta Mk.VI S2000, Štylárek Milan s Skoda Fabia S2000 evo2, Marek Petráš s Peugeot 207 S2000.

Na startu: 167 jezdců, V cíli: 35 jezdců

 
1.etapa

Hned na začátek 1.etapy docházelo k velkým výpadkům posádek na 2.RZ. Zde nám začalo pršet, byla mlha a celkově těžké podmíny pro závodění. S těmito podmínkami se skvěle vypořádal Michal a Marek. Milan prorazil chladič, ale své auto do cíle dovezl. Jakub musel 2x volat pomoc diváků a naběhla mu časová ztráta. Na další RZ se zase skvěle vytáhli Marek a Michal. Milan s proraženým chladičem zvolnil tempo, aby auto nezavařil a Jakubovi to  moc klouzalo až posbíral pár diváků na kapotu. Na 4.RZ strašně velká škoda pro Michala, který měl skvěle rozjetý závod, ale kvůli bouračce byly naděje dojet do cíle pryč. Marek si držel tempo a dál válcoval soupeře jak těsto. Milan s Jakubem nabrali menší časovou ztrátu, ale stále dál bojovali v závodě. Na 6.RZ Marek zajel naprosto výjmečně 10tý čas ve třídě a posunul se na bodované pozice v poháru. Milan s Jakubem se potáceli s problémy a také se to projevilo na časové ztrátě od bodovaných pozic. Na poslední RZ se zase Marek vytáhl, ale hlavní že všichni 3 jezdci se dostali do cíle, i když s problémy, ale záchytný bod tam byl.

 

Výsledky po 1.etapě:

Kura Jakub: 158.místo celkově, 58.místo ve třídě

Kopytko Michal: Havárie na RZ 4

Štylárek Milan: 104.místo celkově, 45.místo ve třídě

Marek Petráš: 26.místo celkově, 18.místo ve třídě

 
2.etapa

Začátek 2.etapy nám začal v duchu vlhkého a mírně suchého asfaltu. Velká škoda na začátek pro Marka, kde musel volat na pomoc diváku a časová ztráta se projevila tím, že z 18.místa ve třídě spadl až na 28.pozici. Dobře začal Milan, který zajel výtečně. Následné RZety se kluci probojovávali na bodové pozice, ale velký zvrat přišel na 10.RZ kde havarovali Milan s Markem. Pro Marka to byla určitě velká škoda, když měl závod tak skvěle rozjetý. Jakub stále pokračoval dál, ale kosil lidi kolem sebe jak Chuck Norris. Na 11.RZ Jakub nezvládl svůj vůz, následně došlo k havárii do stromu a ke konci závodu.

 

Výsledky celkově:

Kura Jakub: Havárie na RZ 11

Kopytko Michal: Havárie na RZ 4

Štylárek Milan: Havárie na RZ 10

Marek Petráš: Havárie na RZ 10

 

 

N4

Jezdci: Marko Tibor s Subaru Impreza N12, Kučera Petr s Mitsubishi Lancer Evo 9, Vávra Luboš s Subaru Impreza N14, Pressl Vladislav s Subaru Impreza N14, Orel Tomáš s Subaru Impreza N14

Na startu: 104 jezdců,  V cíli: 26 jezdců

 
1.etapa

Na start 1.etapy se postavili pouze Tibor a Tomáš. další závodnici se bohužel kvůli osobním a zdravotním problémům nemohli dostavit do závodu. Začátek závodu dopadl špatně pro oba jezdce. Tibor na 2.RZ prorval chladič, rozbil převodovků a došlo k uvaření motoru, takže byl nucen odstupit ze závodu. Tomáš havaroval do vinice a následky po bouračce s vinohradem se projevily. Dál nebyl schopen své auto dát do provozu a musel také odstoupit ze závodu. Tomáš následně po závodě oznámil že s letošním závodem IRC končí. Je to smůla a rána pro tým, ale musíme bojovat všichni společně.

 

Výsledky po 1.etapě a celkově:

Marko Tibor: Havárie na RZ 2

Orel Tomáš: Havárie na RZ 2

 

 

S1600

Jezdci: Boček Jiří s Ford Fiesta S1600, Schwarz Martin s Volkswagen Polo S1600, Gryga Roman s Skoda Fabia Kit Car, Rajzl Robert s Skoda Fabia Kit Car.

Na startu: 94 jezdců,  V cíli: 22 jezdců

 
1.etapa

Na start se postavili pouze Jirka, Martin a Robert. Roman bohužel do závodu nezasáhl. Na osudné 2.RZ si parádně poradil s počasím a tratí Jirka, kde se stále držel na bodovaných pozicích. Martin musel 2x couvat a došlo k následné časové ztrátě. Jirka jel naprosto skvěle a držel se na 12.bodovaném místě ve třídě. Robert a Martin taky drželi laťu a jeli jak draci. 4.RZ se nevyvedla Jirkovi, který měl parádně rozjetý závod. Jirka si udělal výlet mimo trať a ještě stihl najet do diváků. Martin spadl do příkopu a musel volat diváky na pomoc. Robert zajel solidní čas a dál bojoval. 5.RZ se klukům nevyvedla jak by si představovali. Jirkovi odešel motor, když si udělal výlet přes křoví. Martin naboural do pár značek a tím si rozbil chladič, takže jel v rámci možností nezavaření motoru. Robert zápasil s touto tratí, ale do cíle této RZ dorazil. Do cíle 1.etapy se oba závodníci podívali. Robert se po začátku rozjel a zajížděl pěkné časy. Martin si jel svůj závod, ale pořád bojoval.

 

Výsledky po 1.etapě:

Boček Jiří: Havárie na RZ 5

Schwarz Martin: 148.místo celkově, 38.místo ve třídě

Rajzl Robert: 109.místo celkově, 26.místo ve třídě

 
2.etapa

Na počátku 2.etapy jeli kluci výborně, jen na 9.RZ musel Martin volat diváky, ale naděje na body tu stále byla. 10.RZ byla pro naše jezdce velice osudná. Robert po bouračce už auto nedal do provozu a Martin jednou volal diváky, a když je volat nechtěl, tak do nich najel. Další RZety Martin bojoval o bodové pozice, i když mu v cestě stál někdy ten divák, což jej spíš od bodů oddalovalo. Na 13.RZ Martin rozbil svůj vůz a nebyl schoipen pokračovat dál v závodě.

 

Výsledky celkově:

Boček Jiří: Havárie na RZ 5

Schwarz Martin: Havárie na RZ 13

Rajzl Robert: Havárie na RZ 10

 

Shrnutí:

Ani v tomto závodě jezdci RM Motorsportu nevyjeli bodík. Tento závod byl velmi náročný a hodně specifický. Nejblíže k bodům měl Marek Petráš, který měl fantasticky rozjetý závod a Jiří Boček měl taky skvěle rozjeto, ale musel bohužel předčasně skončit. Samozřejmě všichni závodníci se snažili, bojovali a spíš bylo hlavní dojet do cíle než bodovat, ale cíl nikdo z našich neviděl. Za necelý měsíc nás čeká další ze závodů IRC na asfaltové Francii, kde určitě zabojujem a tam už body budou. A nejen body, ale hlavně cílová páska.