TR 2010 - Montek Rally

27.04.2011 08:58

Poslední závod šampionátu TR se jel na nevyzpytatelných tratích Monteku. Šotolinové tratě lemované nebezpečnými stromy dali všem hodně zabrat. Na začátku druhé etapy k tomu přibyla dešťová přeháňka. Pořadatelé připravili 182 ostrých kilometrů rozdělených do 26 měřených testů. Na start se přihlásilo 259 posádek. Do cíle bez SR dorazilo 83 posádek. Náš tým se snažil uhájit 28. příčku v celkovém honocení. Povedlo se našim posádkám udržet nervozitu na uzdě?

 

 

S2000

V této skupině startovali Tomáš Orel a Marek Petráš oba s Fiestou mkVI S2000 . Marek si odskočil ze skupiny WRC a nakonec to bylo dobré rozhodnutí. Vláďa Štěpánek stále marodí.

 

1.etapa

Marek začal výborným 25. časem, Tomáš opatrněji na 52.místě. Na 2rz udělal Marek chybku a trefil strom, ale pokračoval dál. To se nepovedlo Tomášovi, který neustál doskok své fiesty a vletěl do lesa. Fiesta byla poškozená natolik, že musel z 1.etapy odstoupit. Marek se na 4rz blýskl 17. časem a posunul se na 22. místo. V další sekci zajížděl časy okolo 26. místa. Posunul se tím už na 19. místo. Poslední sekci načal časy v první dvacítce. Na 11rz zajel parádně jedenáctý. Na 12rz dvanáctý. Na posledním 13 testu statistiku nenaplnil a dojel šestnáctý.

 

Po 1.etapě byl Marek na výborném 15. místě. Tomáš byl 52.

 

2.etapa

Mokrý začátek Markovi tolik nevyšel a vyletěl z trati, ale mohl pokračovat. S Tomášem zajel 34. a 35.čas. Na další rz zajel Marek už 16. čas, Tomáš se zdržel bouráním ohrady ve druhém splitu. Na 16rz zajel Tomáš 25., Marek udělla chybu a museli mu pomoci diváci. Po první sekci byl Marek pořád na 15. místě. Tomáš se prokousal na 43. místo. V další sekci začal Marek 14. časy, Tomáš jezdil v druhé dvacítce. Marek na 22rz zajel 11. Před poslední sekcí byl Marek na parádním 13. místě. Tomáš už na 37. místě. Začátek poslední sekce oba v pohodě. Na 24rz Tomáš zajel 18. čas. Marek musel volat na pomoc diváky a propadl se ze 13. na 15. místo. Předposlední test zajel Marek 10., Tomáš 20. čas. Na poslední rz Marek ještě trefil strom, ale nakonec dojel až do cíle. Tomáš také v cíli zajel 18. a Marek 19. čas.

 

Marek skončil na pěkném 15. místě a bral 16 bodů pro sebe i tým.

Tomáš dojel na 31. místě a pro tým ukořistil 3 body.

 

 

A8 

Ivo Žlebek se z časových důvodů nemohl zúčastnit a tak nás tentokrát podporoval na dálku.

 

 

S1600

Ve skupině s poháněnou přední nápravou jezdí Martin Schwarz s Polem S1600 a Jirka Boček s Fábií Kit Car.

 

 

1.etapa

Naši jezdci začali raději opatrně a zajeli časy ve čtvrté desítce. 2rz už byla o něco lepší. Martin zajel 26., Jirka o deset míst za ním, ale jen kvůli chybě v posledním splitu. První sekci oba zakočili časy okolo 30. místa a seřadili se na 29. a 30. místo průběžného pořadí. Na 5rz měli oba menší problémy na hrázi rybníka Na další rz opět chyby, Martin přišel o dveře po nárazu do stromu. Na 7rz Martin opět bokem strom, ale pokračoval. Oba drželi zatím 27. a Jirka 31. místo. Na přejezdu k rz8 začala Jirkovi stávkovat Fábie a Jirka už do 8rz neodstartoval. Musel dokonce odstoupit z celé soutěže. Martin dojel v pohodě do dalšího servisu na průběžném 27. místě. Do rz11 Martin neměl problémy. Na rz12 ale omlátil Polo 4x o strom a ještě zaparkoval na chvíli v lese. Do cíle první etapy už dojel v klidu.

 

Martin byl po 1.etapě na 23. místě.

 

2.etapa

V první sekci po jarním dešti zajel Martin bez chyb a posunul se na 19. místo. Další sekce mu taky sedla. Až na 21rz, kde musel na chvíli prudce zabrzdit. V poslední sekci si Martin neodpustil trochu zazávodit a na 24. a 25. rz si zajel osobáky. Na rz 25 to znamenalo 13. čas. V posledním testu ještě Martin zachyboval 20m před cílem a opět přišel o dveře, ale nakonec v pohodě dojel do cíle.

 

Martin skončil na 18. místě a získal 13 cenných bodů pro sebe i tým.

 

 

Montek se stal pro tým naší nejlepší soutěží TR2010. Získali jsem celých 32bodů a v celkovém pořadí poskočili na 27. místo se 191 body.

 Gratulace všem, kdo se na tomto výsledku podíleli.

 

 

 

Komentáře po závodě:

26 - Tomáš: trochu mi cvakal prdelka,na posledni rz jsme jeli trochu rozevlate ale jsme v cili,skoda spatne prvni etapy,na tomhle podniku jsem mel vetsi ambice ponevadz se my tyhle trate libi,kazdopadne diky za zavod a za cely rocnik tr,go rm motorsport.

26 - Marek: zadkem jsem bral strom a uz jsrem myslel, ze koncim, nastesti to naskocilo. Za cil jsem neskutecne stastny, 2.etapu jsem si hodn pohnojil, snad skoncim aspon do 15. mista ve skupine. Vsem diky za paradni zavod.

26 - Martin: 20m pred cilem jsem musel dat rucku a prisel jsem o dvere. Jinak druha etapa prakticky bez chyb. Sourkov mel byt na konci, zaslouzil by si to. Diky za pekny souboje v cele sezone. GO RM GOGOGO

 

Komentáře během závodu:

25 - Tomáš: vcelku na me dobre zajeta rz

25 - Martin: opet PB, parada, skoda , ze se nejela jako posledni

24 - Marek: zase bouda a divaci, uz nema smysl tlacit, Tom Frydryn a Martin Spergl pujdou stopro prede me, snad budou taky jedini

21 - Marek: docela tesne to bylo

21 - Martin: musel jsem zastavit, jiank hodne opatrne

20 - Marek: v prvnim prujezdu jsem se vykoupal, ani ted to nebylo bez chybicek

18 - Marek: docela jsem si ted oddychl

17 - Tomáš: az na rozbite sklo jsme opravili

15 - Tomáš: musime si udelat brigadu na ohradu

14 - Tomáš: klouzalo to jako prase

14 - Marek: ahoj, hodne spatny zacatek, vyletel jsem ven a nemohl se dostat do tempa

14 - Martin: Ahoj, opatrne

 

13 - Marek: Naprosto skvele!!!! Po dloooouhe dobe jsem dojel etapu a navic temer bez chyb. Ahoj ve druhe etape. GO RM Motorsport GOOOOO!

13 - Martin: Tak jsem rad za cil I etapy. Mohlo to byt lepsi, par vetsich chyb, ale aspon budeme s Lubosem bojovat az do cile. GO RM GOOOO

12 - Martin: 4x do stromu, v poslednim splitu jsem zaparkoval v lese

11 - Marek: z meho pohledu total flatout, jsem uplne vyrizenej, na vic uz se nezmuzu

8 - Marek: tady proste budu ztracet, v originale je tohle paradni RZ, ale tady je uplne jina. pri mych dvou startech mi 2x vystavila stopku, tak jsem nechtel, aby se to opakovalo, ale strom jsem stejne trefil

7 - Martin: nejak zacinam ztracet elan. zas bokem do stromu

6 - Marek: par mist jsem prodal, ale stale pohoda

6 - Martin: mohlo byt zlepseni, ale bokem strom a dvere pryc

5 - Jirka: Schwarzi, ja tam dal boudicku :DD

5 - Marek: o vterinku zlepseni, agresivnejsi styl mi moc neprinesl, jinak pohoda

5 - Martin: couval jsem na hrazi, malem jsem se vykoupal

2 - Tomáš: bohzel,po doskoku se to zpakovalo do lesa. (havárie)

2 - Marek: mel jsem tam par ostrych momentu, jednou jsme trefili strom, ale OK

1 - Jirka: Ahoj vsem.....

1 - Tomáš: no hodne opatrny zacatek

1 - Marek: Ahoj, zacatek docela dobry. Ted hlavne v klidu do cile

 

 

 

Mato22