TR 2010 - zahraniční Tuning SK Rally

20.02.2011 16:19

  Další podnik TR 2010 se konal  13.-19.2. 2011 a naše posádky se museli vypravit do zahraničí, konkrétně na Slovensko. Délka soutěže byla 176km rozdělených do 24 měřených úseků. Počasí bylo nestálé, na začátku jen drobně poprchávalo, pak začalo pršet hustěji a na konec spadly teploty k bodu mrazu a zkoušky pokryl čestvý sníh. Na start soutěže se dostavilo celkem 271 posádek a v cíli bylo bez SR klasifikováno 112 nejlepších.

Úvod máme za sebou a teď už se podíváme na naše borce, jak si vedli ve svých třídách.

 

 

WRC

 V nejsilnější kategorii nastoupila naše nová posila Marek Petráš. Marek se chtěl samozřejmě ukázat, tak se podíváme, kam svojí Subaru Impreza WRC 2005 dovezl.

 

1.etapa

 Hned v prvním testu dosáhl Marek na 27. čas, což nebylo vůbec špatné. V druhém testu pokračoval v dobrém tempu, ale kousek před koncem poslal Marek svojí Imprezu mimo trať a havaroval.

 

Po 1.etapě byl tedy Marek na 52. místě se ztrátou na bod 45min

 

2.etapa

 Do druhé etapy Marek nastoupil, ikdyž nebyla moc velká šance na dobrý výsledek. Přesto to zkusil. Na 13rz zajel opět pěkný 23. čas, ale už na 14rz opět chyboval a museli mu pomoci diváci. Poškozený vůz pak už neudržel na cestě a definitivně havaroval. Naštěstí to odneslo jen auto.

 

Marek nakonec dojel na 41. místě.


 

S2000

 V této skupině nastoupil opět jen Vláďa Štěpánek se svou FabiíS2000 evo2, protože Fiesta Tomáše Orla neprošla technickou přejímkou.

 

1.etapa

 Vláďovi soutěž moc nevyšla, protože hned na první rz lehce drcnul do pneumatiky a odešla mu elektronika jeho vozu.

 

 Do druhé etapy už nemělo smysl nastupovat a Vláďa tak po první etapě odstoupil ze soutěže.

 

 

 

A8

 Ve skupině A8 máme našeho nejproduktivnějšího jezdce Ivo Žlebka, který vodí tradičně svojí Celicu st205.

 

1.etapa

 Do první etapy vletěl Ivo po hlavě a připsal si skvělý 17. čas. Do druhé rz vstoupil podobně, ale pár set metrů po startu nedobrzdil u retardéru a soutěž pro něj skončila. Ivo si stěžoval mechanikům na špatné nastavení brzd.

 

 Do druhé etapy už Ivo také nestartoval a odstoupil po první etapě.

 

 

S1600

 V nejslabší skupině tentokrát nastoupili oba naši borci Jirka Boček i Martin Schwarz. Jirka přesedlal na novou techniku a to Fabii KitCar. Martin se vrátil ke svému Polu S1600.

 

1.etapa

 Tato rally byla smolná i pro Jirku, protože mu Fábie vypověděla službu ještě před prvním mezičasem na 1rz a soutěž pro něj skončila. Martin měl na 1rz také problémy a hodně proháněl diváky po loukách, ztratil tím přes 30s. Na přejezdu došlo k problémům s autem, ale Martin nakonec do 2rz odstartoval a zajel skvělý 18.čas. Na dalším přejezdu ho postihly další problémy a auto nechtělo jet, ale nakonec se umoudřilo a Martin pokračoval v soutěži. První sekci dokončil na průběžném 28. místě. Na 5rz se dostal do menších problémů, ale ustál to. 6rz byla velmi nepřehledná, skore neregulérní podmínky na trati, ale Martin to zvládl a zajel 20. čas. Po druhé sekci se dostal už na 24. místo. Na 9rz Martin udělal velkou chybu a vylétl z tratě, kam mu pomohli až diváci, propadl se kvůli tomu na 26. pozici. Pak už dojel bez problémů do cíle 1.etapy.

 

Po 1.etapě:

 

Jirka odstoupil ze soutěže

Martin byl průběžně na 23. místě a držel 8 bodíků

 

2.etapa

 První sekci druhé etapy Martin v klidu projel, protože se jelo za hustého deště. Průběžně držel 19. místo.  Do další sekce byl hlášen sníh, což nebyla pro Martina moc dobrá zpráva a čekal se propad pořadím. Martin to ale nevzdal a na 17 a 18rz si zajel osobní rekord. Na 20 rz pak musel zastavit, aby nevjel do diváků a ztratil kolem 10s. I tak mu před poslední sekcí 4rz patřilo skvělé 16. místo. Martin pokračoval v dobrém tempu a na prvním mezičasem měl opět k dobru 3s na svůj osobák, ale pak přišla velká chyba. Martin přeslechl pravou 2 a jel rovně, kde už na něj číhal velký kámen. Náraz to byl velký a už nešlo dál pokračovat. Bylo jasné, že se Martin v pořadí hodně propadne.

 

Po 2.etapě:

Martin nakonec skončil na 22.místě a bral 9 bodů pro sebe a 11 bodů  pro tým.

 

 

 Od této soutěže jsme čekali trochu víc, ale nakonec jsme rádi, že Martin zabodoval a získal 11 bodů. Udrželi jsme si tak těsně 28. místo v celkovém pořadí o 2 body za námi je dotírající J.M.A.Z. tým, který bral stejně bodů jako my.

 

Komentáře jezdců během závodu:

21 - Martin: jsem idiot, preslechl jsem pravou 2 do levy 2 a vzal to rovne a samozrejme tam byl sutr. Hodne stesti ostatnim. zdar

20 - Martin: zastavil jsem tesne pred divakama a musel couvat, ztrata pres 10s

16 - Martin: pred 2 mezicasem jsem trochu ztratil smykem na rovince tak 5s

12 - Martin: Tak jsem rad za cil, na 1rz ztrata 30s plazenim po loukach a na 9 rz ty divaci, fakt nevim, co jsem v ty zatacce delal, asi sem zapomnel nohu na plynu. Mohl jsem jet s Lubosem, takhle pojedu sam. Jinak jsem mel 3x reset, porad mito padalo i pri novy instalaci, asi odchazi disk.Diky GO RM GOGOGO :)

9 - Martin: vubec mi to pred tou trojkou pred 2 mezicasem nezabrzdilo,sel jsem ven do stromu a volal divaky

5 - Martin: krize po 2 mezicase, musel jsem zastavit a couvat

2 - Marek: moc hezky (konec v 1.etapě)

2 - Ivo: Nedobrzdil jsem do retarderu, jako by brzdy na chvili vysadily. No nic. Priste snad dojedeme dal. cao

1 - Vláďa: drbnul jsem do pneumatiky, ktery by tu gumu ani neposunulo o 10cm a skoncil jsem...

1 - Marek: Ahoj, po delsi dobe s WRCem takze nevim kde se budu pohybovat. S novym tymem bych chtel bodovat :-)

1 - Martin: Ahoj, vylet po louce ve sjezdu, ale i tak to melo bejt o 20s lepsi. uvidime dal

 

 

Mato22